Будматеріали за завищеними цінами: скільки коштувала реконструкція Дегтярівського шляхопроводу у Києві

Ремонтні роботи на Дегтярівському шляхопроводі. Фото: УНІАН

Під час реконструкції Дегтярівського шляхопроводу у Києві деякі будматеріали були закуплені за цінами, що перевищують ринкові. Загальна вартість реконструкції склала 920 мільйонів гривень.

Про це йдеться у розслідуванні видання "Наші гроші".

Журналісти видання отримали у своє розпорядження кошторис комунального "Київатодору" на реконструкцію Дегтярівського шляхопроводу вартістю 920 мільйонів гривень. Кошторис не був оприлюднений під час тендеру у системі "Прозорро", відтак "Центр протидії корупції" подав запит на його розкриття.

Із документа, зокрема, з'ясували, що 155 мільйонів гривень витратили на поліуретанову смолу. Її придбали за 2 841 гривню за кілограм. Тоді як в Польщі, приміром, продається за 67-116 злотих за кілограм (651-1 119 грн), тобто в 2,5 раза дешеве за розцінки "Київатодору".

Як зазначається у розслідуванні, на асфальт витратили 115 мільйонів гривень. Його придбали за 7 195 гривень за тонну, що на 20% дорожче ринкової ціни по Україні.

29 мільйонів гривень витратили на сталеву арматуру. Літом минулого року в інших кошторисах та магазинах вона коштувала 30-35 тисяч гривень за тонну, а придбали її за 63 тисячі за тонну.

Як зазначають журналісти, 1 червня 2023 року одеська компанія "Ростдорстрой" отримала підряд на реконструкцію шляхопроводу в складі транспортної розв’язки на перетині вулиць Дегтярівської та Олександра Довженка. За даними системи "E-Data", станом на кінець лютого цього року "Київавтодор" заплатив за Дегтярівський міст "Ростдорстрою" 313 мільйонів гривень, йдеться у розслідуванні видання "Наші гроші".

Що кажуть в "Київавтодорі"

Ремонт Дегтярівського шляхопроводу у Києві проводив підрядник ТОВ "Росдорстрой", який запропонував найнижчу ціну на реконструкцію через тендер на PROZORRO, повідомили у "Київавтодорі".

"У 2022-2023 роках на замовлення КК "Київавтодор" розроблено проєктну документацію, яка отримала позитивний експертний звіт технічної та кошторисної частини і була затверджена в установленому порядку. За результатами тендеру через PROZORRO найнижчу ціну з реконструкції аварійного шляхопроводу надав підрядник ТОВ "Росдорстрой", — йдеться у повідомленні. У травні 2023 року з підрядником уклали договір з динамічною ціною.

"Роботи оплачуються лише після експертизи Актів виконаних робіт за ринковими цінами, які не перевищують ціни, рекомендовані ДП "Національний інститут розвитку інфраструктури", — заявили в "Київавтодорі".

Що відомо про реконструкцію Дегтярівського шляхопроводу

У січні 2023 року на Дегтярівському шляхопроводі запровадили тимчасову схему руху. Розв'язку підготували до масштабної реконструкції, яку почали в середині червня.

У перший тиждень робіт дорожники демонтували 13 балок споруди. Спочатку планувалося, що роботи триватимуть до 30 листопада 2023 року.

Через ремонт шляхопроводу змінив роботу громадський транспорт. З 1 червня закрили рух трамвайних маршрутів № 14 і № 15. Замість них курсували автобуси. Через капітальний ремонт вулиці Довженка тимчасово змінили рух тролейбусів.

30 вересня під час ремонтних робіт кілька прольотів Дегтярівського мосту впали. Жертв та постраждалих унаслідок інциденту не було.

У КМДА зазначили, що обвал не завдав збитків міському бюджету. Проте дещо збільшується термін реконструкції. Вартість самих робіт не зміниться.

Наприкінці жовтня на Дегтярівському шляхопроводі встановили 28 нових балок прогонової конструкції мосту. Підрядна організація за свій кошт усунула наслідки невдалої спроби монтажу балок.

20 грудня на оновленому Дегтярівському мосту відкрили рух транспорту. Зокрема, відновлюються трамвайні маршрути №14 і №15.

Джерело

Рейтинг
( Пока оценок нет )
PRO-KYIV.in.ua