Шахтний ствол метро на Виноградар — будівництво. Фото: Автострада
2024-й став ще одним важким роком для Києва як і для всієї країни. Але місто продовжує тримати удар, долати виклики війни та працювати для киян.
У 2022 і 2023 роках у Києві майже не фінансувалися великі інфраструктурні проєкти, натомість у 2024 вже відбувалися роботи на таких об’єктах. Чи продовжиться ця тенденція у 2025 році розповів перший заступник голови КМДА Микола Поворозник у спільному проєкті «Київ фм» та «Вечірнього Києва».
Микола Поворозник. Фото: КМДА
«Ми підходимо до визначення таких проєктів досить збалансовано. Здебільшого добудовуємо і завершуємо роботи, які були розпочаті ще у 2018-2020 роках і раніше. Адже недобудови тільки тягнуть кошти, а користі від них немає. Водночас з’являються нові об’єкти, які потребують негайного втручання. Наприклад, міст Метро, який є аварійним — цього року ми почали там роботи. Сподіваюся, наступного завершимо їх, щоб переправа могла повноцінно функціонувати», — сказав Поворозник.
Він нагадав, що цього року запрацював Подільсько-Воскресенський міст. Можливо, не в повному обсязі, як би хотілося, але це вже не перший, а кілька кроків до того, щоб цей об’єкт став корисним для міста.
У Києві з’являються нові дороги та інші об’єкти, будується житло — виділяються значні кошти на помешкання для ветеранів та внутрішньо переміщених осіб. Багато уваги місто приділяє освіті: енергозабезпеченню, енергозбереженню, укриттям.
«Тому бюджет, на мою думку, достатньо збалансований. Хоча про розвиток, напевно, говорити складно, але його достатньо для підтримки життєдіяльності міста, дорожньо-транспортної та медичної галузей, освіти та соціальної інфраструктури», — сказав Поворозник.
Щодо Подільсько-Воскресенського мостового переходу, то, за словами Миколи Поворозника, є статистика про трафік на цьому мостовому переході, але вона не зовсім показова, адже переправа працює як частина величезної транспортної мережі міста. Його основна роль — розвантажувати інші магістралі, і з цим завданням він уже справляється. Наприклад, за останні тижні помітно зменшилося навантаження на Північний міст. Так само як після ремонту Богатирської і створення там нових розв’язок — розвантажилися вулиця Олени Теліги та площа Тараса Шевченка.
«Це комплексна робота, яка не завжди одразу помітна. Нові маршрути створюють альтернативні шляхи, якими можна об’їжджати перевантажені ділянки. Подільсько-Воскресенський міст однозначно потрібен Києву. Роботи на ньому будуть продовжуватися і в наступному році. Наше завдання — забезпечити, щоб переправа працювала хоча б на половину своєї проєктної потужності», — пояснив Поворозник.
Щодо будівництва метро на Виноградар, перший заступник голови КМДА сказав, що у бюджеті міста передбачили певну суму — поки що невелику, але вона є.
«Також ми маємо домовленості за якими після старту робіт будуть підписані угоди для повноцінного фінансування проєкту. Ми розуміємо, що такий масштабний проєкт, як будівництво метро, не можна фінансувати частково, фінансування має бути безперервним аж до запуску потягів. Зараз ми працюємо над залученням і бюджетних, і позабюджетних ресурсів. Основним джерелом стануть кредитні кошти, щоб забезпечити будівництво до кінця без затримок», — пояснив Микола Поворозник.
Повний текст інтерв’ю з Миколою Поворозником читайте тут.
Катерина НОВОСВІТНЯ