Чим ми дихаємо в літаку: експерт розкрила, звідки береться повітря в салоні та кисень у масках

Повітря в літаку охолоджується і насичується вологою.

Повітря в літаку відрізняється від звичного / колаж УНІАН, фото УНІАН, pexels

Багато людей хоча б раз замислювалися, звідки береться кисень у літаку, враховуючи, що деякі перельоти можуть тривати до 20 годин.

Дипломований диспетчер із планування польотів Анастасія Троян пояснила, яким повітрям дихають пасажири на борту, а також чому від нього пересихають очі та ніс.

Звідки надходить повітря в салон літака

Як зазначила експертка, насправді в літаку люди дихають тим повітрям, яке на борт закачують з атмосфери. Це повітря фільтрують і насичують вологою.

Відео дня

«Повітря з атмосфери спочатку потрапляє в двигун, частина його спалюється для того, щоб виникла підйомна сила, завдяки якій літак злітає і летить. Інша частина — потрапляє в систему кондиціонування, яка знаходиться в салоні літака, і на цьому етапі фільтрується, охолоджується, насичується вологою і потім подається і в салон літака, і в кабіну пілотів», — пояснила Анастасія Троян.

Хоча повітря насичують вологою, каже експертка, воно сухіше за те, яким люди звикли дихати зазвичай. Тож у пасажирів, які мають чутливу слизову, може бути відчуття сухості в носі та в очах.

Також вона розповіла, звідки кисень у масках у літаку — дехто вважає, що він подається з балонів. Троян наголосила, що насправді це не так.

«Кисень потрапляє в маски дуже хитрим способом. Кисень для масок створюють кисневі генератори — це такі хімічні патрони. Коли пасажир смикає за маску, щоб її вдягнути, у кисневому генераторі запускається хімічна реакція, під час якої виділяється кисень», — поділилася експертка.

За її словами, кисневий генератор може працювати від 10 до 20 хвилин — тривалість роботи залежить від його потужності. Зазвичай цього часу вистачає, щоб пілоти встигли спустити літак на більш безпечну висоту, на якій можна дихати без масок, — це приблизно 3-5 кілометрів над землею, залежно від ситуації. Так пілоти можуть діяти, наприклад, якщо в салоні сталася розгерметизація внаслідок порушення цілісності фюзеляжу.

«А ось, до речі, для пілотів підготовлені саме балони з киснем і масками. Так зроблено, щоб у разі виникнення позаштатної ситуації вони могли якомога довше працювати і контролювати політ», — додала Анастасія Троян.

довідка

Анастасія ТроянДипломований диспетчер з планування польотів

Анастасія Троян навчалася у Кіровоградській льотній академії Національного авіаційного університету України на диспетчера з планування польотів та здобула повну вищу освіту. Упродовж понад 4 років працювала в Києві в українській чартерній авіакомпанії Skyline Express Airlines (раніше мала назву «Азур Ейр Україна») на посаді диспетчера з планування польотів. 

Коронавірус та повномасштабне вторгнення РФ змусили перепрофілюватися, і Анастасія Троян стала сертифікованим психологом-сексологом.

Джерело

Рейтинг
( Пока оценок нет )
PRO-KYIV.in.ua