Су-47 значно вплинув на створення двох найсучасніших винищувачів в Росії.
Російський експериментальний винищувач Су-47 розроблявся як основа для інших винищувачів країни-агресора / фото Вікіпедія
Експериментальний російський винищувач Су-47 мав унікальні крила, які мали стрілоподібні оперення, завдяки чому підвищувалася маневровість за допомогою підтримки повітряного потоку під час крутих підйомів. Попри те, що сам Су-47 служив недовго, технологія й аеродинамічні уроки, які він запровадив, суттєво вплинули на найсучасніші винищувачі РФ, серед яких Су-35 та Су-57 четвертого та п’ятого поколінь. Про це пише військовий експерт, ексконсультант Пентагону Кріс Осборн для 19FortyFive.
За словами експерта, Су-47 показав чудову маневровість та швидкісні характеристики, досягнувши швидкості 2,2 Маха та залишившись маневровим на дозвукових швидкостях.
Як експериментальний літак сформував Су-35 і Су-57?
Як зазначив Осборн, Су-47 був недовговічним літаком, однак його інновації сприяли розвитку двох найсучасніших винищувачів країни, а саме Су-35 та Су-57.
Відео дня
«Су-47 з’явився наприкінці 90-х років як дослідно-конструкторський проєкт з унікальним крилом «стрілоподібної форми», призначеним для підвищення маневреності. «Стрілоподібне» крило виглядає зовсім інакше, оскільки воно являє собою нахилене вперед подвійне крило, яке, згідно з науковими дослідженнями, збільшує «маневровість», оскільки підтримує повітряний потік над поверхнею літака під час крутого набору висоти», — пояснив ексконсультант Пентагону.
Переваги Су-47
У журналі BBC «Science Focus» описали переваги маневровості, які пов’язані зі «стрілоподібними» крилами:
«Стрілоподібні крила роблять літак важчим в управлінні, але їхні переваги в основному полягають у маневровості. Вони підтримують повітряний потік над своєю поверхнею при більших кутах набору висоти, ніж звичайні літаки, а це означає, що ніс може бути спрямований вище, без того, щоб літак потрапив у небезпечний штопор».
Водночас експерт вважає, що така конфігурація є суперечливою, адже жоден з двох передових літаків, на створення яких приписують вплив Су-47, не має схожої конфігурації.
«Як Су-35, так і Су-57 мають стандартні винищувальні крила з нахилом назад. Ця обставина ставить питання про те, які уроки міг засвоїти Су-47. Деякі деталі, ймовірно, пов’язані з передовими аеродинамічними концепціями та інженерією наступного покоління. Проте, отримані уроки сприяли поліпшенню характеристик двох найсучасніших російських літаків», — додав Осборн.
Відношення тяги до ваги
Ексконсультант Пентагону підкреслив, що вплив випробувального літака Су-47 на наступні російські літаки складно повністю визначити. Але такий вплив все ж є значним через покращені льотно-технічні характеристики Су-35 та Су-57.
«Будучи модернізованим або наступним поколінням швидкісного Су-27, Су-35 здатен конкурувати з F-22 за швидкістю і співвідношенням тяги до ваги», — запевнив експерт.
Своєю чергою у виданні World Defense наголошують, що Су-35 має найвище у світі співвідношення тяги до ваги, якщо не враховувати F-22.
«Співвідношення тяги до ваги Су-35 становить 1,30, а у F-22 з круглими соплами — 1,37, що робить Су-35 однією з найкращих платформ для ведення повітряних боїв у світі. Зафіксована швидкість Су-35 дозволяє припустити, що недовговічний експериментальний літак Су-47 і технології, які він запровадив, стали основою для розробки Су-35», — пояснив Осборн.
Читайте також:
Британія випробувала нову ракету, «критично важливу» для оборони Європи, — The Telegraph
M2 Bradley проти CV90: українські бійці назвали найкращу БМП на фронті
Росія втрачає «крила»: Ту-22М загадково падають і палають на авіабазах, — ексофіцер армії США
Інші матеріали про російські літаки
Раніше аналітик пояснив, що не так з російськими модернізованими Ту-160М. За його словами, такий літак було повернуто на озброєння,оскільки існує проблема у російських ударах на великі відстані, особливо це стосується в Україні.
Водночас експерт заявив, що Росія зробила велику помилку, коли продала Китаю винищувачі Су-35. Він наголосив, що проблема в тому, що Китай може вкрасти, купити або скопіювати чийсь винахід та використати його у власних цілях.