Анатолій Тартаковський на урочистій церемонії передачі творів. Фото надане Музеєм історії міста Києва
26 робіт із циклу «Хроніки Помаранчевої революції» поповнили фондову колекцію музею.
Сьогодні, 21 листопада, у День Гідності та свободи художник Анатолій Тартаковський урочисто передав у фонди Музею історії міста Києва 26 робіт із циклу «Хроніки Помаранчевої революції».
Деякі роботи з цього циклу митця представлені на виставці «Протест/Архітектура. Барикади і намети: світ і Україна», що наразі триває в музеї.
Гендиректорка музею Діана Попова. Фото надане Музеєм історії міста Києва
«Ми відзначаємо День Гідності і Свободи, коли ми згадуємо події Помаранчевої революції та Революції Гідності. Якщо ці події закарбовані в мистецтві, це є дуже цінним і важливим для нас, що можна вивчати та передавати майбутнім поколінням, — підкреслила гендиректорка Музею історії міста Києва Діана Попова. — Для нас надзвичайно важливо отримати такий скарб від Анатолія Тартаковського, видатного народного художника. Він передав музею 26 графічних робіт і одну живописну, що були написані під час тих історичних подій».
Анатолій Тартаковський зізнався, що з радістю свої роботи саме цьому музею.
Анатолій Тартаковський. Фото надане Музеєм історії міста Києва
«Цей заклад багато працює для збереження цінного про історію Києва. Тому я передав більш як половину своїх робіт того циклу. Також по декілька робіт надав Музей війни, Музею історії України та Музею Революції Гідності», — зауважив він.
Художник розповів, що для нього головним у мистецтві є принцип: не бути упередженим.
Анатолій Тартаковський пише під час подій Помаранчевої Революції. Фото надане Музеєм Києва
«Важливо не робити кон’юнктуру, щось на потреби цього дня, що потім стане агіткою. Треба відображувати те, що бачиш. . В історичному сенсі цей підхід є найцікавішим, — поділився він. — Я вибирав те, що мене вражає, і замальовував. Таким чином вийшла історія Майдану у його розвитку. Робив начерки протягом 10 днів у різний період. І у роботах прослідковується, що спочатку були напруга, пристрасть, сильні почуття. А коли стало відомо, що Ющенко виграв, настрій людей змінився. Звісно, я не просто замальовував, як фотограф, а робив те, що цікаво композиційно, як художник. Прагнув виявити внутрішню напругу подій і відобразити її. Це реалістичне в гарному розумінні відображення подій».
Читайте також:
- Архітектура барикад і протестів: у Музеї Києва триває вражаюча історична виставка. Експозиція присвячена 20-й річниці Помаранчевої революції та 11-й річниці Революції Гідності в Україні.
В ній аналізуються та порівнюються між собою архітектурні протестні прояви в різних куточках світу, починаючи від барикад революції 1848 році у Західній Європі до протестних акцій останніх років, зокрема: наметові містечка під час Арабської весни, світлові лазерні проєкції щодо демонстрантів у Гонконзі 2019 року та інші.
Марія КАТАЄВА