Електронний блок управління у вантажівці

У радянський період ремонт вантажівок займав чимало днів. Напевно, водії мріяли про той час, коли з’явиться чарівна система, здатна відразу вказати на місце поломки. У наші дні автомобілебудівники почали використовувати електронне управління вантажівки, яке відстежує роботу основних систем транспортного засобу. Ознайомимо читачів із цією тематикою глибше.

  • Першим кроком стала заміна карбюратора на упорскування палива.
  • Electronic Control Unit координував параметри упорскування, кут випередження запалення та повітряне збагачення суміші.
  • Після успішної апробації фахівці з електроніки почали розробляти нові ECU (ЕБУ), які надають неоціненну допомогу у роботі різних пристроїв вантажівки.

Якого рівня досягли інновації

Блок управління став мозковим центром, який приймає сигнали від датчиків. Він обробляє їх згідно з закладеними алгоритмами та роздає команди виконавчим механізмам. Електронно-цифрові пристрої з’єднані в загальну мережу за допомогою шини CAN.

Схема ЕБУ вантажівки показує, скільки блоків підключено до діагностичного порту. Сьогодні в автомобіль вдається встановити близько 100 ECU, що виконують аварійне гальмування, попереджають перекидання на слизькій дорозі, контролюють рівень викидів CO2, нагрівання сидінь і багато іншого.

Електронне керування вантажівки: вибір програм контролю безпеки

Насамперед було реалізовано опції, що стосуються контрольного водіння. Потім почали приділяти увагу безпеці водіння. Виробники вантажного та легкового транспорту намагаються задовольнити вимоги купівельного сегменту, тому пропонують різні комплектації програмного забезпечення: від мінімальної опціональності до розширених версій ЕБУ вантажівки. Чим більше функцій пропонується, тим вищою буде ціна автомобіля.

Грошовий еквівалент електронної начинки

Вартість напівпровідникових елементів, які нещодавно становили близько 40% від ціни вантажівки, поступово наближається до 50%. У сучасному тягачі може бути змонтовано 3000 мікросхем. Водіям стає все зручніше керувати автомобілем, а майстрам на СТО ─ діагностувати і усувати проблеми, що виникають. Це вже гідно оцінили співробітники «Інка-Транс».

Антивірусний захист для ЕБУ вантажівки

Дехто влучно назвав машину «комп’ютером на колесах». Дійсно, програмне забезпечення вагою понад 60 кг включає 1,5 штук кабельно-провідникової продукції. В ЕБУ входить 120 контролюючих блоків, що відрізняються видами операційних систем. Вони взаємопов’язані та приєднані до єдиного пристрою, тому досить непросто гарантувати їхню технічну агрегацію.

Якщо вносити зміни до коду на одному блоці, втручання може негативно позначитися на інших аналогах. Це сприяє підвищенню вразливості електронного блоку управління до потенційних кібератак. Тому кожен виробник автомобілів стурбований питанням знаходження «слабких місць» з метою попередження ризиків та помилок у роботі схем керування внутрішніми системами автомобіля.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
PRO-KYIV.in.ua