Коли віра зрушує гори: у столиці триває міжнародна виставка сучасного мистецтва

Колекція музею сучасного мистецтва в Антверпені є однією з найбільших в Європі. Фото: Тетяна Асадчева

PinchukArtCentre експонує мистецький проєкт, де представлена творчість 45 сучасних українських та світових митців.

Виставка «Коли віра зрушає гори» є продовженням співпраці Мистецького центру з Музеєм сучасного мистецтва в Антверпені та урядом Фландрії.

Експозиція спонукає відчувати, розмірковувати та рефлексувати поза межами негайних викликів війни. Твори з бельгійської колекції вступають у діалог із роботами українських художників, більшість яких була створена під час війни.

Метою виставки є привернення міжнародної уваги до нашої країни, яка відкрита світові та цінує своє глибоке коріння та зв’язок з Європою.

Мистецький проєкт став своєрідним привітанням для України в Європейській родині. Фото: Тетяна Асадчева

«Для експозиції було надані понад 40 творів міжнародних художниць та художників з колекції Музею сучасного мистецтва. Попри те, що роботи не можуть бути застраховані від усіх ризиків, спричинених війною, MHKA та фламандський уряд прийняли рішення виділити власні ресурси та тимчасово надати значну частину своєї спадщини задля підтримки України…», — розповідають куратори експозиції у PinchukArtCentre.

Музей сучасного мистецтва має велику міжнародну колекцію, зокрема й численні твори з країн колишнього радянського простору. Частину її складає колекція українського сучасного мистецтва.

В експозицї представлена творчість європейських митців. Фото: Тетяна Асадчева

«Для нас суттєво відкрити виставку в Києві. Ми завжди працювали для українців, тому для нас дуже важливо відновити роботу зараз. Робота продовжується і стає ще більш актуальною тепер, коли йде війна. Це символічний момент історії. Україну нещодавно привітали у європейській родині. Тепер одна з провідних європейських інституцій ділиться своїми роботами з Україною на свій власний ризик. Цей жест означає, що Україна — це Європа.», — розповідаєБйорн Гельдхоф, співкуратор «Коли віра зрушує гори» та артдиректор PinchukArtCentre.

Фото: Тетяна Асадчева

Надані колекцією Фламандської спільноти, в експозиції представлені роботи: Франсіса Аліса (Бельгія, 1959), Хусейна Бахрі Алптекіан (Туреччина, 1957-2007), Бабі Бадалова (Азербайджан, 1959), Джеймса Лі Байєрса (США, 1932-1997), Шіла Ґауда (Індія, 1957), Берлінде де Брьойкере (Бельгія, 1964), Жана де Лоре (Бельгія, 1978), Марлен Дюма (Південна Африка, 1953), Хіва К (Ірак, 1975), Яна Кокса (Нідерланди/Бельгія, 1919-1980), Барбари Крюґер (США, 1945), Марк Льюїс (Канада, 1958), Керрі Джеймса Маршалла (США, 1955), Алмагуль Менлібаєвої (Казахстан, 1969), Настіо Москіто (Ангола, 1981), Отобонґа Нканґа (Нігерія, 1974), Вільгельма Сасналя (Польша, 1972), Алана Секула (США, 1951-2013), Адріана Тіртью (Бельгія, 1980), Люка Тюйманса (Бельгія, 1958), Яна Фабра (Бельгія, 1958) та ORLAN-CORPS (Франція, 1947).

Ян Фабр скульптура «Замріяний». Фото: Тетяна Асадчева

Українську частину експозиції представили: Олександр Бурлак (1982), Данило Галкін (1985), Анна Звягінцева (1986), Нікіта Кадан (1982), Алевтина Кахідзе (1973), Леся Хоменко (1980), Влада Ралко (1969), Андрій Сагайдаковський (1957), Євген Самборський (1984), Олексій Сай (1975), Оксана Чепелик (1961), колектив Яреми Малащука (1993) і Романа Хімея (1992) та Kinder Album.

За словами мистецтвознавців, деякі з робіт належать до ранньої творчості, наприклад, робота Андрія Сагайдаковського періоду початку 1990-х зображує українські краєвиди виключно в чорних та сірих тонах і містить напис «…часом чоловік сильно устав і хоче сильно спати».

У роботах багатьох митців знайшли відображення реалій сьогодення. Фото: Тетяна Асадчева

Влучний опис виснаження війною. Інші автори знайшли в собі сили й можливість працювати під час війни, створюючи роботи, які є безпосередньою реакцією на неї та її рефлексією.

«Символічним прикладом цього є Леся Хоменко, яка протягом повномасштабного вторгнення зображує на полотні військових та волонтерів. Для виставки вона створила групову композицію людей, які згуртувались навколо армії заради підтримки наших захисників та захисниць. Робота уособлює незламну єдність України, здатність об’єднатися заради виживання…», — зауважують у PinchukArtCentre.

Фрагмент експозиції Russian War Crimes. Фото: Тетяна Асадчева

Експозиція також доповнюється проєктом Russian War Crimes (Російські воєнні злочини), який задумувався спершу як окремий захід, але організатори вирішили об’єднати їх.

Виставка є циклом з фотографій, зібраних авторами в єдиний колективний образ. Переважна більшість світлин є доказовою базою з фіксації воєнних злочинів росіян в Україні.

Побачити виставку можна до 9 жовтня. Фото: Тетяна Асадчева

«Зараз в Україні будь-яка розмова про мистецтво починається з того, як на нього вплинула ця немислима катастрофа. Тож, проєкт Russian War Crimes став фінальною точкою траєкторії нинішньої виставки, при цьому окремі роботи зустрічають відвідувачів одразу на вході до PinchukArtCentre…» — розповідають куратори виставки.

Барт де Баре, співкуратор «Коли віра зрушує гори» та директор Музею сучасного мистецтва M KHA:

«Насправді в такий час мистецтво може працювати з травмами сьогодення й водночас горизонтами майбутнього, особливо в Україні, де художники розвинули унікальну здібність до конструктивної критики…»

Коли: до 9 жовтня
Адреса: PinchukArtCentre, вул. Велика Васильківська/Басейна 1/3-2, 3 поверх
Вхід вільний

Тетяна АСАДЧЕВА

Рейтинг
( Пока оценок нет )
PRO-KYIV.in.ua