Підхід бізнесмена був заснований на інтуїції, а не на колективній думці.
Джобс дав блискучу пораду бізнесменам / Ілюстрація REUTERS
Одна з найвідоміших цитат засновника Apple Стіва Джобса досі актуальна, але з маленьким нюансом, пише Inc.
Стів Джобс казав: «Дуже важко розробляти продукти за допомогою фокус-груп. Часто люди не знають, чого хочуть, поки їм цього не покажуть».
Його підхід був заснований на інтуїції, а не на колективній думці. Він вірив у бачення, яке починається з клієнтського досвіду, а не з технології.
Відео дня
«Починати потрібно з клієнтського досвіду, а потім рухатися у зворотному напрямку до технологій… Справді чудові продукти виникають завдяки поєднанню двох точок зору: точки зору технологій та точки зору клієнта. Вам потрібні обидві», — сказав він.
Джобс міг вловити потребу клієнтів ще до того, як її усвідомлювали інші, але цей шлях не був простим. Його філософія:
«Не дозволяйте шуму чужих думок заглушити ваш власний внутрішній голос. Майте сміливість слідувати своєму серцю та інтуїції».
Проблема колективного мислення — це компроміс: групи згладжують кути, шукають золоту середину, повертають до звичного. Як казав співзасновник Pinterest Бен Сільберманн: «Не слухайте забагато порад». Ідеї варто чути, але реалізовувати своє бачення.
Цим шляхом іде Тобіас Фордж, лідер гурту Ghost. Він уникає шуму соцмереж і фокусів на зворотному зв’язку. «Я справді уникав безпосереднього спілкування зі ЗМІ, щоб зосередитися на тому, яка моя роль як людини та яка моя робота».
Щодо соціальних мереж він заявив прямо:
«Соціальні мережі змусили багатьох людей повірити, що вони можуть магічним чином змінити світ… Вони також дали багатьом людям хибну надію, що їхній голос справді має значення, незважаючи ні на що».