Зазначимо, що обидва винищувачі експлуатуються Повітряними силами ЗСУ.
Фахівці порівняли літаки МіГ-29 та F-16 / колаж УНІАН, фото facebook.com/GeneralStaff.ua, Getty Images
Одним з найбільших технологічних викликів часів Холодної війни був пошук найкращого винищувача у світі. Він породив два найвідоміші військові літаки всіх часів: F-16 і МіГ-29.
До сьогодні обидва винищувачі залишаються невід’ємною частиною військово-повітряних сил різних країн світу. Зазначимо, що як F-16, так і МіГ-29 активно експлуатуються Повітряними силами ЗСУ. Ресуср Slash Gear порівняв характеристики та бойові можливості цих винищувачів.
F-16 Fighting Falcon було створено на основі бажання Пентагону отримати новий легкий винищувач. Цей літак став одним з найстрашніших винищувачів, що з’являлися в небі, пишуть автори.
Відео дня
«З моменту свого дебюту в 1979 році він має рекорд 76-1 в повітряних боях. За майже півстоліття 25 країн експлуатували F-16, здійснивши понад 13 мільйонів вильотів і налітавши понад 19 мільйонів годин», – йдеться в матеріалі.
Радянські конструктори створили на протидію успіху американського винищувача свій літак – МіГ-29, який здатен вести повітряні та наземні атаки. Видання називає його «грізним винищувачем, здатним перевершити свого американського конкурента».
Хоча F-16 був більш досконалим літаком, МіГ-29 мав потужніший двигун, вищу практичну стелю та вдосконалені радіолокаційні та цільові системи. І це, за словами авторів статті, робило його небезпечним супротивником для західних пілотів.
МіГ-29 проти F-16: порівняння основних характеристик
Вперше розроблений у 1970-х роках, F-16 від General Dynamics був меншим, швидшим і дешевшим за своїх попередників. Його вага становила 19 700 фунтів (приблизно 8.93 тонни), довжина – 49 футів (14,9 м), а розмах крил – майже 11 ярдів (близько 10 м).
На момент свого дебюту F-16 був найсучаснішим бойовим літаком на ринку. Він містив у собі більш досконалі технології в компактному корпусі, що, на додачу, робило його все більш маневреним.
«Оснащений турбореактивним двигуном Pratt and Whitney F-100 або General Electric F110, літак може розвивати швидкість до 2 Махів, що становить приблизно 1500 миль на годину (804,7 км на годину) , при цьому забезпечуючи тягу в 27 000 фунтів (12.24 тонни) і піднімаючись на висоту трохи більше 50 000 футів (15,2 км). Цей одномісний літак також може похвалитися однією з найдовших дальностей польоту серед винищувачів — 1740 морських миль (3222 км) на 12 000 фунтів (5.4 тонни) палива», – йдеться в матеріалі.
MiG-29, зі свого боку, був трохи більший за свого американського конкурента. Його довжина становить майже 57 футів (17,4 м), а розмах крил – 37,5 футів (11,4 м). При цьому важив він майже на 5000 фунтів (2.26 тонни) більше, ніж F-16.
Та завдяки більшим розмірам МіГ-29 має більшу тягу і швидкість, ніж американський літак. Він може досягти швидкості 2,3 Маха і забезпечити на 25% більшу тягу. Ця додаткова потужність дозволяє МіГ-29 підніматися на ще більшу висоту – до майже 60 000 футів (18,2 км). Однак дальність польоту багатоцільового винищувача поступається американському аналогу.
Незважаючи на те, що F-16 поступається МіГ-29 як за швидкістю, так і за потужністю, він має значну перевагу над МіГ-29. Мова про його маневреність.
«З самого початку F-16 використовував систему fly-by-wire, в якій електричні дроти замінюють кабелі для більш ефективної передачі команд пілота, що дає пілотам більший контроль під час бою з високим перевантаженням. МіГ-29 був спроектований з типовою гідравлічною системою управління польотом, недолік, який з того часу був виправлений. Іншою невідповідністю, яка з того часу була виправлена, було використання алюмінієвого сплаву замість композитних матеріалів для фюзеляжу», – додають автори.
Яке озброєння несуть МіГ-29 та F-16
Що стосується озброєння, обидва літаки оснащені практично однаково.
Літак радянської розробки може бути озброєний шістьма ракетами «повітря-повітря» і одноствольною 30-мм автоматичною гарматою GSh-301.
Своєю чергою, F-16 може нести шість ракет класу «повітря-повітря» для повітряного бою, а також багатоствольну 20-мм гармату M-61A1 з 500 патронами.
Читайте також:
Монстри неба: 5 найбільш грізних літаків світу, які не є винищувачами
Легенди неба: 5 найнебезпечніших американських бомбардувальників, які більше не в строю
«Вдовороб» і «Літаюча труна»: 5 винищувачів, які лякають навіть найсміливіших пілотів
Обидва літаки є багатоцільовими і здатні нести відносно важкі корисні навантаження. До прикладу, F-16 може нести до двох 2000-фунтових (біля 900 кг) бомб, а МіГ-29 – бомби та 57-мм, 80-мм і 240-мм ракети. Також обидва літаки можуть нести ядерну зброю.
«До сьогоднішнього дня ці два винищувачі залишаються невід’ємною частиною світових військово-повітряних сил. З більш ніж 4500 літаками F-16, розгорнутими в 25 арміях, Falcon – який зараз виробляє компанія Lockheed Martin після придбання нею підрозділу винищувачів General Dynamics – продовжує розвиватися, залишаючись одним з найпотужніших бойових літаків в історії. Тим часом MiG-29 продовжує використовуватися десятками країн, включаючи Польщу, Індію, Іран та Україну», – резюмували у Slash Gear.
Нагадаємо, раніше ми також писали про порівняння шведського винищувача Gripen E з індійським Tejas Mk2.