Найсучасніший авіаносець у світі: що відомо про гордість американського флоту

Місткість авіаносця становить до 90 літаків.

Американський корабель USS Gerald R. Ford є найбільш сучасним авіаносцем у світі / фото U.S. Navy

Головний корабель новітнього класу авіаносців Військово-морських сил США USS Gerald R. Ford (CVN-78) є найбільшим та найсучаснішим авіаносцем у світі.

Поставлений у 2017 році, він замінив корабель USS Enterprise (CVN-65), який пробув на службі понад 50 років, пише Slash Gear. Ford має понад 23 нових або модернізованих системи порівняно з класом Nimitz, включаючи два ядерні реактори A1B. Вони виробляють на 150% більше електроенергії, і цього достатньо для роботи сучасних систем і майбутніх видів зброї

Цей корабель було спроєктовано так, що для його роботи потрібно на майже 700 членів екіпажу менше, ніж для авіаносця класу Nimitz. І це дозволяє заощадити понад 4 мільярди доларів на експлуатаційних витратах протягом 50-річного терміну служби.

Відео дня

«Його перероблена льотна палуба, з меншим, переміщеним острівцем і трьома ліфтами на краю палуби замість чотирьох, підтримує до 160 вильотів на день, а в бойових умовах – до 220. Електромагнітна система запуску літаків (EMALS) замінює парові катапульти, забезпечуючи більш плавний запуск для більш широкого спектру літаків, включаючи безпілотні системи. Удосконалена гальмівна система (AAG) зменшує знос літаків під час посадки. Двохдіапазонний радар інтегрує системи X-діапазону та S-діапазону для кращого відстеження та наведення», – йдеться в матеріалі.

Крім того, на авіаносці CVN-78 збройові ліфти швидше переміщують боєприпаси зі складів на льотну палубу. Це суттєво скорочує час підготовки до бойових завдань.

Місткість авіаносця становить до 90 літаків, включаючи F-35C, F/A-18E/F Super Hornet, E-2D Hawkeye, EA-18G Growler. Також там можуть сідати вертольоти MH-60.

Цей авіаносець був створений для домінування в повітрі та на морі, зазначають автори. Це не просто ще один військовий корабель. USS Gerald R. Ford є стратегічною платформою, яка забезпечує ВМС США перевагу в повітрі на довгі роки.

Будівництво і модернізація авіаносця USS Gerald R. Ford

Кіль корабля закладений у 2009 році. У 2017-му він був введений в експлуатацію. Перша посадка літака з фіксованим крилом відбулася всього через кілька днів після введення судна в експлуатацію. Тоді на палубу сів літак F/A-18F Super Hornet.

У період з 2019 по 2021 рік корабель пройшов період післяпоставкових випробувань і тестувань, який тривав 18 місяців. За цей час авіаносець пройшов 11 незалежних випробувань на ходу та випробування на повний удар корабля, щоб довести його живучість в умовах імітованих бойових дій.

У березні 2022 року було завершено сертифікацію льотної палуби та сертифікацію центру управління повітряним рухом авіаносця. Згодом авіаносна ескадрилья 8 провела операції для показу своїх можливостей.

Бойові розгортання USS Gerald R. Ford

У 2023 році під командуванням капітана Ріка Берджеса USS Gerald R. Ford завершив своє перше бойове розгортання. Тоді було здійснено понад 10 000 вильотів літаків. Корабель отримав дві нагороди Battle «E» Efficiency, дві нагороди CNO Aviation Safety Awards, нагороду контр-адмірала Джеймса «Джиг Дога» Рамаджа та кубок Баттенберга за найкращий корабель флоту.

«До червня 2025 року «Форд» готувався до свого другого розгортання з ударною групою, що включала п’ять есмінців з керованими ракетами та авіаційну групу Carrier Air Wing 8. У липні 2025 року він увійшов у Середземне море після проходження Гібралтарської протоки, що стало ще однією віхою в його оперативній історії. Кожне розгортання демонструє здатність корабля інтегрувати найсучасніші системи в реальні місії», – пише Slash Gear.

Читайте також:

Може нести 13 тонн бомб і ракет: названо найбільш важкоозброєний винищувач у світі

Чому кабіни винищувачів не роблять куленепробивними: причина вас здивує

Не «Чорний яструб»: якого військового гелікоптера бояться найбільше

Адаптивність для змін у майбутньому

Зараз USS Gerald R. Ford не має собі рівних, і його конструкція забезпечує адаптивність на десятиліття вперед. Ядерна силова установка забезпечує як швидкість, так і електричну потужність для інтеграції майбутніх систем без структурних переробок судна. Модульні внутрішні простори дозволяють швидко переконфігурувати корабель для нових технологій. Водночас компонування палуби та системи управління озброєнням оптимізовані для операцій безпілотних та автономних літальних апаратів у майбутньому.

«Бойова стійкість корабля була підтверджена в ході суворих випробувань, а його системи зміцнені для використання в умовах бойових дій. Сучасна автоматизація не тільки зменшує навантаження на екіпаж, але й підвищує ефективність боротьби з пошкодженнями в бою. EMALS і AAG забезпечують можливості запуску і повернення на базу для більш широкого спектру літаків із зменшеним навантаженням на планер», – додають автори.

З додатковими кораблями цього класу, такими як USS John F. Kennedy та USS Enterprise (хоча він не буде запущений протягом декількох років), клас USS Gerald R. Ford стане основою військово-морської могутності США на наступні півстоліття. 

Нагадаємо, раніше ми розповідали, як літаки приземляються на авіаносці з феноменальною точністю. 

Джерело

Рейтинг
( Пока оценок нет )
PRO-KYIV.in.ua