Окрім виробничих проблем, Су-57 досі не пройшов широких випробувань в реальних бойових умовах, каже Ендрю Лейтем.
Російські Су-57 ніколи не зможуть стати літаками рівня F-35, вважає Ендрю Лейтем / колаж УНІАН, фото Reuters, Міноборони РФ
Російський винищувач пʼятого покоління Су-57 ніколи не зможе стати літаком рівня американського F-35. Попри його технологічну досконалість, виробництво Су-57 значно ускладнене санкціями, що обмежує його розгортання і оперативний вплив.
Про це пише в матеріалі для ресурсу 1945 позаштатний науковий співробітник організації «Оборонні пріоритети» та професор міжнародних відносин і політичної теорії в коледжі Макалістера в Сент-Полі, штат Міннесота Ендрю Лейтем.
Розроблений для забезпечення переваги в повітрі та нанесення високоточних ударів, Су-57 має низку передових характеристик, які відносять його до елітної категорії сучасних бойових літаків. Зокрема, в його характеристиках сказано, що винищувач може розвивати швидкість до 2 Махів, а дальність польоту становить близько 2200 миль (3500 км). Але є один великий нюанс – хоча РФ намагається виготовляти Су-57 у значних кількостях, станом на кінець 2024 року було поставлено лише 22 цих літаки, включаючи серійні та випробувальні літаки
Відео дня
На противагу цьому, американська програма з випуску F-35 має масове виробництво – понад 1000 одиниць, поставлених у різні військово-повітряні сили союзників. Цей літак, попри затримки і перевитрати, показав значну бойову готовність і інтеграцію у ВПС НАТО і союзників, що Росія ще не змогла повторити у випадку з Су-57.
За словами професора, основною перешкодою для російської програми Су-57 є вплив західних санкцій, запроваджених через війну проти України. Прогалини у виробництві власних компонентів змусили Росію сповільнити або навіть згорнути деякі військові проекти, і Су-57 не став винятком. Тим часом, F-35 подібних проблем не має.
Аби подолати вплив санкцій, Москва дедалі частіше звертається до альтернативних шляхів поставок деталей. Зокрема, Китай і Туреччина надають Росії доступ до високотехнологічних компонентів через непрямі канали. Але навіть з використанням «обхідних шляхів», програма Су-57 залишається ускладненою логістичними проблемами і зростанням витрат, що ще більше обмежує масштаби її розгортання.
Окрім виробничих проблем, Су-57 досі не пройшов широких випробувань в реальних бойових умовах. Хоча російські джерела стверджують, що Су-57 використовувався у війні проти України, незалежних перевірок залишається мало. До того ж, нещодавно на авіасалоні в Чжухаї, Китай, один з представлених Росією Су-57 мав видимі дефекти. На ньому були погано пригнані гвинти і видні щілини у фюзеляжі. І це лише підсилює скептицизм щодо загальної досконалості літака.
У цьому аспекті проглядається різкий контраст із F-35. Американський винищувач пройшов ретельні випробування і доопрацювання, що зробило його найпоширенішим винищувачем п’ятого покоління в світі. Він також випробовувався в боях на багатьох театрах воєнних дій.
«Хоча Москва, ймовірно, продовжуватиме доопрацьовувати і вдосконалювати Су-57 протягом наступних років, її здатність експлуатувати літаки у великих кількостях залишається невизначеною. Су-57, попри всю свою багатообіцяючу перспективу, ілюструє ширші виклики, що стоять перед російським військово-промисловим комплексом, який намагається орієнтуватися в майбутньому, обмеженому санкціями і геополітичною ізоляцією, і водночас відстає від F-35 як за кількістю вироблених літаків, так і за рівнем їхнього оперативного розгортання», – акцентує Лейтем.
Успіх американського літака F-35 позиціонує його як домінуючий винищувач п’ятого покоління. Своєю чергою, російський винищувач Су-57 залишається амбітним проектом, який все ще намагається досягти значних масштабів.
Читайте також:
У США випробували робота, який може глушити безпілотники за багато кілометрів (відео)
На фронті помітили рідкісні гармати: експерт пояснив, звідки вони з’явилися
Експерти розповіли, чи дійсно РФ створила новий «Іскандер» на 1000 км
Російський літак Су-57
Росіяни позиціонують свій винищувач Су-57 як літак пʼятого покоління. Згідно з даними з відкритих джерел, довжина борту становить 19,8 м, а розмах крила – 14 метрів.
Також повідомляється, що Су-57 може пролетіти без дозаправки до 3500 км. Його можуть озброювати як ракетами класу «повітря-повітря», так і ракетами класу «повітря-земля», і авіабомбами.
Індія та інші потенційні замовники вже відмовилися від купівлі Су-57. А оборонна промисловість РФ не має достатньо коштів і масштабів для масового виробництва винищувачів.