Будівництво метро на Виноградар. Фото: Автострада
Нині продовження робіт по спорудженню метро потребують перекриття руху транспорту проспектом Європейського Союзу.
Як інформує виконавець робіт компанія «Autostrada», виконуються роботи на котловані майбутньої станції «Мостицька». Тут споруджують камеру дощової каналізації та влаштовують гідроізоляцію перекриття з ПВХ-мембрани, яка, за потреби, може бути заміненавідновлена під час експлуатації метро.
Будівельники пояснюють, що станції «Мостицька» та «Проспект Правди», а також тунелі між ними, проходять максимально близько до житлових багатоповерхівок, тому перед гідроізоляцією встановлять ще й шумопоглинальну ізоляцію. Ця технологія забезпечить нормативні вимоги з мінімізації шуму та вібрації у прилеглій забудові.
Також будуються оборотні тупики за майбутньою станцією «Проспект Правди». Монтують пояси кріплення котловану, паралельно продовжується стабілізація грунтів у котловані за технологією Jet grouting — укріплення водонасичених грунтів шляхом нагнітання під високим тиском спеціального цементного розчину через бурову колонку.
«Струмінь розчину буквально „розрізає“ грунт, змішуючись із ним і утворюючи щільну цементогрунтову масу, яка значно покращує несучу здатність та водонепроникність фундаменту. Підсилюємо також фундамент житлового будинку, що розташований поруч із цієї будівельною дільницею — влаштовуємо у підвалі розподільчу плиту, яка додатково підсилить основні конструкції будівлі, зокрема й фундамент», — пояснюють будівельники.
Працюють також й у тунелі глибокого закладення між станціями «Сирець» та «Мостицька». Тут розробляють грунт оправи 42-метрової демонтажної шахти (ствола) та влаштовують залізобетонні конструкції поясів. Демонтажна шахта необхідна для підйому тунелепрохідного щита на поверхню після завершення проходки.
«Двоярусні монолітні тунелі між станціями „Мостицька“ та „Проспект Правди“: продовжуємо бетонування стін та перекриття тунелів. Наразі вже збудовано майже 200 метрів двоярусних тунелів», — говорять в «Autostrada».
На всіх будівельних дільницях здійснюється перенесення інженерних мереж, що знаходяться в межах плями забудови. Зокрема, перенесення системи водопостачання та водовідведення, включаючи каналізаційні мережі. Проводяться роботи з перенесення газових мереж середнього та низького тиску, переміщення кабельної мережі напругою 10 кВ та тепломереж, що дозволяє зберегти їхню функціональність і уникнути перешкод для подальших будівельних робіт.
Всі фото «Autostrada»
Читайте також: «У Києві на рік закриють рух частиною проспекту на Виноградарі через будівництво метро».
Катерина НОВОСВІТНЯ