Вчені ідентифікували секретний компонент у картинах Леонардо да Вінчі — ЗМІ

Завдяки особливій техніці виготовлення фарби «Старі майстри» Західної Європи створювали неперевершені полотна з більш інтенсивними кольорами та плавними переходами.

У картинах Леонардо да Вінчі та Боттічеллі знайшли секретний компонент — ЗМІ / Getty Images

Видатні художники Західної Європи, які увійшли в історію мистецтва як «Старі майстри» (група митців від епохи Відродження до другої половини 19 століття) використовували у своїх роботах секретний інгредієнт, який нарешті вдалося ідентифікувати вченим. 

Про це йдеться у дослідженні, який опублікував журнал Nature Communications у вівторок, 28 квітня. Так, на всесвітньо відомих полотнах таких художників, як Леонардо да Вінчі, Сандро Боттічеллі та Рембрандт знайшли залишки яєчного жовтка, який художники, скоріш за все, навмисне поєднували с масляною фарбою, щоб змінити її властивості.

Дослідники говорять, що раніше цей інгредієнт на полотнах хибно сприймали за випадкове забруднення. Однак тепер стає зрозуміло, що митці навмисне міксували інгредієнти й фактично створили нову техніку використання масляної фарби для відтворення нових «ефектів» на полотні. 

Відео дня

Як прокоментував автор дослідження з німецького Інституту Технологічного інституту Карлсруе Офелі Ранке, жовток — це дійсно той компонент, який здатний суттєво змінити властивості фарби. Це вдалося перевірити під час реальних практичних досліджень: вчені спробували відтворити тодішню техніку виготовлення фарби, використовуючи чотири інгредієнти — яєчний жовток, дистильовану воду, лляне масло та пігмент для змішування двох історично популярних і значущих кольорів — свинцевого білого та ультрамаринового синього.

«Наші результати показують, що навіть з дуже невеликою кількістю яєчного жовтка можна досягти дивовижної зміни властивостей олійної фарби, демонструючи, наскільки це могло бути корисним для художників», — вказав він. 

Раніше схожу техніку використовували у Стародавньому Єгипті. Там вигадали темперну фарбу — поєднання яєчного жовтка із порошкоподібними пігментами та водою. Однак використання цього компоненту з олійною фарбує дозволяє досягти більш інтенсивних кольорів, які плавно поєднуються один з одним під час роботи. Також жовток дозволяє довше використовувати фарбу в роботі, оскільки завдяки його додаванню вона не так швидке висихає. Однак є в цьому «міксі» й недоліки, зокрема, картини намальовані такими матеріалами більш вразливі до сонячного світла, пошкоджень, а також схильні з часом темніти. 

Також Ранке зазначив, що відчутну різницю між картинами, де є яєчний жовток, й де його немає, можна простежити на прикладі картини Леонардо да Вінчі «Мадонна з гвоздикою»: робота демонструє очевидні зморшки на обличчі Марії та дитини, яких вдалося б запобігти при додаванні до олійної фарби яєчного жовтка. 

Однією з причин появи зморшок може бути недостатня кількість пігментів у фарбі: «Це досить дивно, тому що у вашій фарбі така ж кількість пігменту, але наявність яєчного жовтка змінює все», — каже він. 

Також вчені взяли до уваги роботу «Оплакування мертвого Христа» Боттічеллі. Робота виконана переважно темперою, але для фону та деяких другорядних елементів використовувалася олійна фарба. Раніше вчені вже виявляли в його роботах присутність білків у фарбі, однак лише зараз дійшли до висновку, що він мін додавати цей компонент навмисне. 

Ілон Маск та провідні експерти ІТ-галузі закликали припинити навчання нейромереж

Вчені приготували першу в світі фрикадельку з мамонта (фото)

На Сонці з’явилася гігантська «діра»: сонячні вітри мчать до Землі

На «Академік Вернадський» прибула нова група українських полярників: проведуть там рік (фото)

Людей на планеті значно поменшає до кінця століття – нове дослідження

Вчені розкрили нову загадку художника Да Вінчі

Нагадаємо, що нещодавно дослідники з галереї Уффіці музею у Флоренції розкрили цікаву подробицю з життя відомого художника Да Вінчі. Виявляється, він мав таємні прийоми не тільки у створенні картин. Він навіть писав по «особливому».

Виявляється, що Леонардо да Вінчі народився лівшею і користувався дзеркальним письмом. Тобто його тексти потрібно читати справа наліво. Це з’ясувалося після аналізу його картини «Пейзаж Арно» — це одна з найбільш ранніх робіт митця.

Джерело

Рейтинг
( Пока оценок нет )
PRO-KYIV.in.ua