Потрапив до списку і Су-22.
Названо 7 старих винищувачів, які ніяк не відправлять на «пенсію» / фото ua.depositphotos.com
За останні роки авіаційні технології суттєво розвинулись. Існує чимало винищувачів, побудованих десятки років тому, що і сьогодні виконують завдання по всьому світу.
Як пише Wion, їхня витривалість зумовлена міцною конструкцією, проведенням модернізації та незмінною актуальністю. Та є сім старих винищувачів, які ніяк не підуть на заслужений відпочинок, адже досі перебувають на озброєнні певних країн.
МіГ-21
Відео дня
Вперше цей радянський винищувач підняли повітря в 1955 році, а на озброєння прийняли в 1959 році. Зараз МіГ-21 залишається на озброєнні військово-повітряних сил Індії, Хорватії і кількох африканських країн.
«Його тонке дельтоподібне крило, максимальна швидкість, що перевищує 2 Махи, і відносно низька вартість експлуатації зробили його основою багатьох флотів часів Холодної війни. В Індії МіГ-21, зокрема, здобув перемоги в індо-пакистанській війні 1971 року і пройшов численні модернізації для продовження терміну служби», – йдеться в матеріалі.
При цьому зазначається, що в Індії мають намір вивести застарілі винищувачі на пенсію до вересня 2025 року.
Northrop F-5
Американський винищувач F-5 Freedom Fighter та його наступник F-5E Tiger II, дебютували на початку 1960-х років. До сьогодні він стоїть на озброєнні Бразилії, Тунісу і Тайваню. Цей літак відомий своєю маневреністю і надійністю. Незважаючи на обмежену дальність польоту і корисне навантаження, він цінується за відносно низькі витрати на технічне обслуговування і простоту у використанні.
F-4 Phantom II
Двомоторний McDonnell Douglas F-4 Phantom II був представлений у 1960 році. Його модифікації досі експлуатуються Іраном, Туреччиною та Південною Кореєю. Прославився цей літак під час війни у Вʼєтнамі. А модернізовані зразки мають нові радіолокаційні системи і системи радіоелектронної боротьби. Це робить їх актуальними в тому числі для розвідки.
Mirage III
Французький Dassault Mirage III був прийнятий на озброєння ще в 1961 році. Він досі несе службу в Пакистані і Аргентині.
Уперше Mirage III брав участь у бойових діях під час Шестиденної війни 1967 року. Тоді ізраїльські авіатори мали численні перемоги.
«Модернізована авіоніка та інтеграція озброєння зберегли його корисність в обмежених ролях», – додають автори.
Chengdu J-7
Китайський J-7, який називають клоном радянського МіГ-21, уперше злетів у 1960-х роках. Він і донині експлуатується у ВПС Народно-визвольної армії Китаю на другорядних ролях і як експортний винищувач.
«J-7 зберігає швидкість і простоту МіГ-21, але має обмежену дальність польоту і радіолокаційні можливості. Він залишається частиною навчань і прикордонного патрулювання», – йдеться в матеріалі.
Су-22
Радянський літак Су-17, який пізніше отримав експортну назву Су-22, потрапив на озброєння в 1970 році. Ці винищувачі досі експлуатують Польща і Сирія.
МіГ-23
МіГ-23 вперше піднявся в небо в 1967 році. Він досі є в обмеженому використанні в Сирії та Анголі. Зараз він виконує переважно оборонні функції.
Автори акцентують, що ці застарілі винищувачі залишаються в повітрі завдяки поєднанню надійної техніки і стратегічної потреби. Їх подальша експлуатація свідчить про те, що навіть в епоху малопомітності і цифрової війни перевірені конструкції все ще можуть відігравати важливу роль на полі бою.
Нагадаємо, раніше ми розповідали про 5 країн, які мають винищувачі, але не пілотів, які могли б ними керувати. Одна з них, до речі, купувала літаки в України.