Вони досі залишаються на озброєнні ВПС США з двох основних причин.
Літаки U-2 та B-52 досі залишаються на озброєнні ВПС США попри свій поважний вік / фото REUTERS
Військово-повітряні сили Сполучених Штатів Америки мають на озброєнні два літаки, які переживають свої «золоті роки». Попри свій вік, вони залишаються дуже боєздатними, пише Forbes.
Керівник проектів з аерокосмічної та оборонної галузей міжнародної аналітичної фірми GlobalData Сурабх Банік каже, що літаки U-2 та B-52 досі залишаються на озброєнні ВПС США з двох основних причин. По-перше, вони продовжують ефективно виконувати свою функцію. По-друге, вони доволі економічні в експлуатації та обслуговуванні.
Видання зазначає, що зараз на озброєнні американських Військово-повітряних сил є 76 бомбардувальників B-52 та 31 літак-розвідник U-2.
Відео дня
Літак U-2 може бути виведений з експлуатації до кінця 2026 фінансового року . Та, за словами Баніка, жодна інша платформа спостереження не може піднятися на таку висоту, як U-2, за винятком супутникі.
«Однак, на відміну від супутників, які прив’язані до своїх орбітальних траєкторій, U-2 мають можливість тривалий час перебувати над певною територією, забезпечуючи безперервний моніторинг своїх цілей», – додав він.
Крім того, U-2 зазнав численних модернізацій. Автори розповіли, що громіздкі плівкові камери 1960-х років були замінені на менші та легші датчики. Це дозволило борту перевозити більш різноманітне обладнання для спостереження, ніж це було можливо раніше.
Продовжувати борознити небо бомбардувальникам B-52 допомогли подібні вдосконалення. За поточними планами, B-52 залишиться в експлуатації до 2040-х років і навіть довше, таким чином він може прослужити 100 років.
Ще одним фактором успіху B-52 є те, що до моменту припинення виробництва в 1962 році було побудовано загалом 744 таких літаки. Хоча, порвіняно з іншими моделями, це не така вражаюча кількість, B-52 не був замінений іншим бомбардувальником, як це сталося з іншими літаками.
Читайте також:
Експерименти окупантів: «Флеш» вказав на особливість «Шахедів» із протитанковими мінами
ЗСУ остаточно взяли на озброєння систему, яка допомогла врятувати Київ і визволити Херсон
Китайський літак KJ-3000 може стати ключовим фактором у сучасній війні: чим він особливий
Інші цікаві новини про авіацію
Китай почав випробування ще одного винищувача невідомого типу. Він суттєво відрізняється від раніше продемонстрованих J-50 та J-36. Новий літак має два повітрозабірника, що може свідчити про двомоторну конфігурацію.
А не так давно Туреччина вперше продала свій винищувач п’ятого покоління іншій країні. Угоду щодо закупівлі 48 винищувачів KAAN було підписано з Індонезією. Вартість проєкту оцінюють у понад 10 мільярдів доларів.