На думку експертів, літаки є знаковою сторінкою історії української авіації. Фото: Державний музей авіації України ім. О.К. Антонова/Facebook
Впродовж тривалого часу вони зберігалися на аеродромі в Бородянці, але зараз отримали нове життя в експозиції Державного музею авіації, ставши чудовим прикладом того, як завдяки громадським ініціативам вдається зберігати унікальні сторінки української технічної історії.
Сьогодні, 7 жовтня 2025 року, у Державному музеї авіації імені О.К. Антонова відбулася пресконференція, присвячена передачі до музейної колекції двох унікальних літаків — багатоцільового Ан-2П та рідкісного висотного Ан-6.
Подія зібрала представників провідних українських ЗМІ, а серед спікерів виступили директорка музею Валерія Лавренко, президент ГО «Асоціація розвитку авіації України (АРАУ)» Олександр Бадрудінов, а також авіаексперти Валерій Романенко та Ростислав Мараєв.
Про це повідомляється на сторінці музею у Facebook.
Авіаексперт Валерій Романенко. Фото: Державний музей авіації України ім. О.К. Антонова/Facebook
Фото: Державний музей авіації України ім. О.К. Антонова/Facebook
Спікери розповіли, що обидва літаки десятиліттями зберігалися на аеродромі в Бородянці. Завдяки дбайливому ставленню членів Асоціації вони залишилися у відмінному технічному стані. За рішенням ГО «АРАУ» машини були офіційно передані до музейного фонду і тепер належать до державної частини Музейного фонду України.
Особливу роль у реалізації передачі відіграли Олександр Бадрудінов та льотчик-випробувач Олександр Ліходід. «Це не просто металеві конструкції — це жива історія української авіації. Ан-6 — як „Мона Ліза“ для музейної справи. Його цінність неможливо виміряти у грошовому еквіваленті», — зазначив Бадрудінов.
Передача супровідної документації до музею.Фото: Державний музей авіації України ім. О.К. Антонова/Facebook
Ан-2П — універсальний літак із комфортним салоном, який після реставрації зможе знову піднятися в небо як активний ретро-експонат. Ан-6 — висотна машина, збудована в одиничних екземплярах (до 10 одиниць), і єдиний представник свого типу, що зберігся в Україні. Після відновлення він стане частиною експозиції літаків конструкторського бюро Антонова.
За словами Валерії Лавренко, реставраційна команда вже працює над програмою відновлення: «Ан-2П після ремонту зможе знову літати, а Ан-6 посяде гідне місце серед найрідкісніших машин Антонова. Ми пишаємось, що можемо ширше розповісти історію українського літакобудування».
Валерія Лавренко. Фото: Державний музей авіації України ім. О.К. Антонова/Facebook
Передача літаків стала знаковою подією для музейної спільноти та прикладом ефективної співпраці між громадськими ініціативами та державними установами. Це ще один крок у справі збереження технічної спадщини України та популяризації її авіаційної історії.
Нагадаємо, що 50-річний літак Ан-2П отримав нове життя в музеї авіації у Києві.
До теми: Війна в деталях: у Києві демонструють уламки збитих ворожих ракет та БПЛА.
Тетяна АСАДЧЕВА