
Фото на згадку про зустріч у Київській міській раді. Фото: Борис Корпусенко
Старшокласники занурилися в атмосферу місцевого самоврядування: побачили, як ухвалюються рішення для громади, поставили власні запитання й навіть спробували себе у ролі депутатів.
Нещодавно, з нагоди Дня місцевого самоврядування, учні 11-х класів школи №275 імені Володимира Кравчука здійснили захопливу екскурсію до Київської міської ради. Для старшокласників це була не просто подорож, а можливість побачити, як працює міське управління зсередини.
Школярі відвідали сесійну залу, де ухвалюються важливі рішення для киян, ознайомилися з процедурою голосування та навіть змогли взяти участь у ньому. Атмосфера засідань стала для них справжнім уроком демократії.

Учні школи №275 у сесійній залі Київради. Фото: Борис Корпусенко
Особливим моментом стало спілкування із заступницею голови КМДА, депутаткою від фракції «УДАР» Ганною Старостенко. Посадовиця провела змістовний урок про місцеве самоврядування, розповіла про пріоритети бюджету столиці, важливість освіти та безбар’єрності, а також пояснила, чому робота міської влади є такою відповідальною і чому кожен громадянин, особливо молодь, має бути активним учасником розвитку своєї громади.
Під час зустрічі у сесійній залі Ганна Старостенко пояснила учням, що Київрада працює щоденно, а депутати поділені на постійні комісії, які готують рішення для розгляду. «Раз на два тижні ми збираємося всі разом у цій залі, — розповіла вона, — і голосуємо за ті питання, які вже були опрацьовані на комісіях».

Старшокласники запитують у Ганни Старостенко про роботу Київської міської ради. Фото: Борис Корпусенко
Також посадовиця показала школярам систему персонального голосування: кожен депутат має власну картку, яку вставляє у слот, і голосує двома пальцями, щоб уникнути можливості голосування за інших. Вона наголосила, що саме Київрада ухвалює рішення лише для громади столиці, а державні питання залишаються компетенцією центральної влади.
Учні уважно слухали й активно ставили запитання: їх цікавило, як формується бюджет, чому найбільші видатки йдуть на освіту, та як місто підтримує соціально вразливі групи. Ганна Старостенко пояснила, що третина бюджету столиці спрямовується саме на освіту, адже це інвестиція у майбутнє, а наступними пріоритетами є соціальна сфера та транспорт.

Заступниця голови КМДА Ганна Старостенко проводить урок демократії. Фото: Борис Корпусенко
Вона також підкреслила значення інклюзивності: «Сьогодні наше завдання — щоб кожна людина, незалежно від фізичних можливостей, могла брати участь у житті громади. Це і є справжня інклюзивність — коли ми підлаштовуємо простір під потреби людини».
Посадовиця додала, що хоча наразі серед депутатів Київради немає людей з інвалідністю, місто вже працює над тим, щоб робочі місця були адаптовані, якщо така потреба виникне. Вона також розповіла про нову посаду уповноваженого Київської міської ради з питань ветеранів — Станіслава Риженкова, колишнього військового, який повернувся з полону і нині працює разом із командою ради. «Це приклад того, як людина з непростим життєвим досвідом може долучитися до роботи міської влади», — зазначила пані Ганна.

Учні ставлять запитання про бюджет та інклюзію. Фото: Борис Корпусенко

Фото: Борис Корпусенко


Фото: Борис Корпусенко

Фото: Борис Корпусенко

Фото: Борис Корпусенко
Окрім цього, старшокласники також дізналися історію самої будівлі мерії: споруду зводили у 1950-х роках, після Другої світової війни, і саме тоді вона стала символом відновлення столиці. Цей факт додав екскурсії особливого історичного виміру.
Наприкінці зустрічі Ганна Старостенко подякувала учням за увагу та активність, а особливо Ірині, яка сміливо взяла на себе роль Київського міського голови у навчальній грі.

Наприкінці зустрічі учні охоче ділилися своїми врааженнями. Фото: Борис Корпусенко
На завершення школярі охоче поділилися з «Вечірнім Києвом» своїми враженнями:
• Ганна: «Мені було цікаво побачити, як працює Київрада зсередини. Раніше це здавалося чимось далеким, а тепер я зрозуміла, що кожне рішення має свою відповідальність і ухвалюється особисто депутатами».
• Ірина: «Це було захопливо, адже сьогодні я навіть спробувала себе у ролі міського голови. Це надзвичайний досвід — відчути, що твоє слово може впливати на місто. Тепер я мрію стати депутаткою».
• Поліна: «Найбільше мене вразило пояснення про бюджет. Я зрозуміла, що освіта — це головна інвестиція міста, і це мотивує вчитися ще старанніше».
• Владислав: «Було круто проголосувати за ремонт школи. Це допомогло відчути себе частиною процесу і зрозуміти, чи цікаво мені бути депутатом у майбутньому».
• Богдан «Мене зачепила тема інклюзивності. Адже у нашому класі є хлопець, що пересувається у кріслі колісному. Добре, що місто думає про людей з інвалідністю і створює умови, щоб вони могли брати участь у житті громади».

Екскурсія до Київради: молодь відкриває для себе роботу місцевого самоврядування. Фото: Борис Корпусенко
Екскурсія залишила незабутні враження, вплинула на світогляд старшокласників і стала для них натхненням та новим досвідом, який допоможе у виборі майбутнього фаху. Ця зустріч довела, що місцеве самоврядування — це не лише адміністрація, а спільна справа громади, яка працює задля людей.
До теми: Антикорупційна освіта для молоді: у Києві обговорили доброчесність як щоденний вибір.
Тетяна АСАДЧЕВА, Борис КОРПУСЕНКО «Вечірній Київ»
