Заступник начальника Патрульної поліції України розвінчав міфи про "зимову гуму" — фото: radiotrek.rv.ua
Найближчими днями в Україні прогнозується суттєве зниження температури, сніг, ожеледь.
Хто ще не встиг підготуватись — зробіть це зараз. Зимові шини, зимовий омивач, перевірте акумулятор, подбайте про наявність засобів очищення авто від снігу й обмерзання (невелика складна лопата — також може стати в пригоді, закиньте в багажник).
Олексій Білошицький, перший заступник начальника Патрульної поліції України розвінчав міфи у водіїв щодо «зимової гуми».
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації.
Міф 1
Коли мій дід чи батя їздили на «москвичах» та «жигулях» ще за царя Панька, то не було ніяких зимових шин і все було добре.
Правда 1
Нормально не було. Просто іншого не було. І виходили з того, що було. Це однаково, що ходити в дерев’яних «башмаках», бо колись у них ходили й було нормально. Насправді ні дід, ні батько не відмовилися б від більшого комфорту й безпеки, якби в них була така можливість. Але її не було. Важливо, що інтенсивність руху й кількість авто в ті часи були значно (в дуже багато разів) нижчі, ніж зараз. Було більше простору й менше можливих ситуацій на дорозі. Однак, наші пращури також мали багато проблем зі снігом і ожеледдю, якими вправними водіями й механіками вони не були.
А ще вони «нарощували» гуму, коли вона зношувалась, а потім це «нарощування» відлітало цілим пластом прямо на трасі
Міф 2
Зимові шини такі самі, як літні і все це — маркетинг.
Правда 2
Ні, не такі самі. Хімічний склад літньої та зимової гуми відрізняється. Якщо не вдаватися до формул і довгого опису процесу виготовлення, то підсумувати можна так: літня шина розрахована на вищі температури і зберігає свої властивості саме за високих температур. Коли ж температура менше ніж 4-7 градусів вище нуля, літня шина починає «дубіти», втрачати еластичність і потенціал зчеплення з дорогою, замерзає і перетворюється на ковзанку.
Зимові шини мають інший хімічний склад і за низьких температур властивостей не втрачають, а отже мають добре зчеплення з дорожнім покриттям у таких умовах. Крім цього, у них і глибший протектор.
Міф 3
Я такий хвацький водій, що зимові шини мені не треба. Хай беруть ті, хто їздити не вміє.
Правда 3
Яким би хвацьким водієм, хто не був, але закони фізики ще жоден не переміг. Зчеплення з дорогою на літній шині значно гірше за низьких температур. Звідси й найдовший гальмівний шлях, як мінімум. І менш хвацький водій, але який перевзувся на зимові шини, зупиниться швидше в неочікуваній ситуації. А «хвацький молодець», скоріш за все, в’їде в нього, оскільки буде мати довший гальмівний шлях.
Міф 4
На позашляховику із 4х4 і на літній гумі можна їздити.
Правда 4
Насправді важкі позашляховики, як і інші автомобілі, потребують зимового «взуття». Через великий розмір і більшу вагу позашляховика, його керування на літній гумі буде нагадувати спуск на лижах з гори.
Міф 5
Можна зекономити та поставити зимові шини тільки на ведучу вісь, а іншу залишили на літній.
Правда 5
Насправді необхідно встановлювати зимові шини на обидві вісі для досягнення ефекту. Навіть попри те, що дадуть трохи більше зчеплення на снігу й ожеледиці, зимові шини лише на одній вісі в деяких ситуаціях можуть створити значно більше клопоту — машина легко піде в занос у тих ситуаціях, де могла б зберігати стабільність.
Заступник начальника Патрульної поліції України розвінчав міфи про "зимову гуму" — фото: facebook.com/Bilosh
Заступник начальника Патрульної поліції України розвінчав міфи про "зимову гуму" — фото: facebook.com/Bilosh
На фото приклади тих, хто повірив у міфи.
Заступник начальника Патрульної поліції України розвінчав міфи про "зимову гуму" — фото: facebook.com/Bilosh
Не вірте в міфи, керуйте відповідально.