Що відрізняє справжній стріт-арт від вандалізму: у Києві відкрили виставку графіті-райтера

Фото: Володимир Денисенков

У галереї відтворили ціле містечко з ознаками робіт графіті-райтера: світлофор, двері метрополітену, таксофон, камери спостереження.

28 лютого у просторі «Я Галерея» відкрили першу персональну виставку робіт анонімного графіті-райтера Rubae «Деструктивізм».

Серії робіт Rubae на полотні. Фото: Володимир Денисенков

Історія Rubae почалась ще у 2002 році у Тернополі. Саме тоді під першим псевдонімом Silver, графітер взяв до рук спрей бордового Деколаку з авторинку. І згодом на одному з будинків зʼявились перші дві роботи з написами.

«З моменту створення моєї першої роботи змінилося багато чого. Я вирішив навчатись не на медика, як цього хотіла моя родина, а пішов у творчу сферу, зокрема на архітектуру. Після переїзду до Києва я поселився на Солом’янці, де почав знайомитись з легендами київського трейн-бомбінґу (течія графіті, коли група райтерів за лічені хвилини розписує потяг ред.)», — ділиться спогадами Rubae.

Робота Rubae на вагонах компанії «Ковальська». Фото: Instagram Rubae

На виставці можна побачити як символічні для автора мозаїки з відряджень до Європи, так і елементи столичного метрополітену. Всього представлено 13 експозицій у яких автор розповідає про стріт культуру та свій підхід до неї.

Однією з таких інсталяцій є «Портал під землю». Вона має орієнтовний вигляд віконних ґрат у вагонах депо київського метрополітену. За словами автора, робота стала однією з його улюблених, зокрема і через прихильність до столичної підземки.

«Портал під землею». Фото: Володимир Денисенков

А ось в інсталяції «Деструктивізм», автор звертає увагу глядача на те, як важливо розділяти поняття вандалізму та стріт-бомбінгу. Експозиція — це автентична вулиця з реальними об’єктами: телефонні будки, ролети, камери відеонагляду, світлофори тощо.

«Всі ці об’єкти будуть „розбомблені“, проте виглядатимуть максимально естетично, так як це виглядає на вулицях міста Києва. Міста, чия історія живе у архітектурному ландшафті та доповнюється сучасною стріт-арт історією. Для кожного графіті-бомбера важливим є злиття. Злиття з міським простором. 3 цього розуміння і випливає чітке розділення стріт бомбінгу та вандалізму. Хто як не бомбер з архітектурною освітою може це усвідомлювати?» — розповідає про свою інсталяцію Rubae.

На виставці також представили першу книгу про український трейн-бомбінґ у якій зібрали роботи Rubae з 2018 року.

Останні роки найбільш відвідуваними місцями для стріт-художника були депо з вантажними вагонами від компанії «Ковальська». Там він залишив по собі сотні «панелей» — складних графіті, які створював переважно під час тривалих зупинок поїздів на кінцевих станціях. Потім Rubae з задоволенням спостерігав як його роботи подорожують областями України, а в деяких випадках і в гостях у сусідніх країн.

«Почалось все з того, що мені дуже сподобались їхні зелені вагони. І зрозумів, що дуже хочу зробити свою книжку про роботи, які я намалював на цих вагонах. Коли в мене на руках була певна кількість матеріалу, я прийшов до них в офіс, і в нас вийшло здружитись. Проєкт книжки був з 2020 року. І це мабуть перший випадок коли власник великої холдингової компанії йде на зустріч графіті райтеру, який обмалював його 130+ вагонів. Але їм це сподобалось, і з часом вони підняли вище маркування своїх вагонів аби було більше „полотна“ для художників», — розповідає Rubae.

Виставка діятиме до 28 квітня 2024 року.
Адреса: «Я Галерея» вулиця Хорива 49-Б.
Вартість: 50 гривень.

У Музеї-майстерні Івана Кавалерідзе проходить артпроєкт «Покоління війни», де представлені твори переможців Міжнародного Художнього Фестивалю. Детальніше про це читайте у матеріалі «Вечірнього Києва».

Олександра ПЛАКІНА. Фото: Володимир Денисенков

Джерело

Рейтинг
( Пока оценок нет )
PRO-KYIV.in.ua